قوانین و شرایط استفاده

مقدمه

چهارسو دسترسی به شرکت های خدمات پس از فروش و متخصصان را آسان می‌کند و با شفافیت قیمت‌ها و بالا بردن کیفیت خدمات، موجب رضایت خاطر شما می‌شود. چهارسو،پل ارتباطی بین مصرف کننده ، شرکت های خدمات پس از فروش ، متخصصین و  تولید کنندگان  است.

محدوده خدمات چهارسو ارتباط بین خدمت رسان های دارای صلاحیت در تمامی حوزه های  قابل ارائه اعم از تعمیرات و بازسازی ، زیبایی و ارایش ، فرهنگی و آموزشی ، بهداشتی و مراقبتی  ، نظافت و جابجایی ، تفریحی و سرگرمی می باشد

کاربر گرامی، با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه چهارسو تابع قوانین مطرح در این بخش است، مطالعه آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت نام در این مجموعه به معنای پذیرش این شرایط و قبول کلیه قوانین از طرف شما می‌باشد.

قواعد عمومی

۱- تعاریف و اصطلاحات

در قرارداد زیر  الفاظ زیر دارای معانی ذیل  هستند.

۱-۱ چهارسو: مجموعه نرم افزارهای چهارسو شامل اپلیکیشن چهارسو، همکار چهارسو و کارگزار چهارسو و کلیه نرم افزارهای وابسته به آن

۱-۲ کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در مجموعه چهارسو ثبت نام نماید این فرد می‌تواند اعم از مشتری و متخصص باشد.

۱-۳ مشتری: کاربری که در اپلیکیشن چهارسو متقاضی خدمات است.

۱-۴ متخصص خدمت رسان : عبارت است از کاربری که به‌عنوان متخصص در چهارسو ثبت نام کرده و پس از طی مراحل مصاحبه و دوره آموزشی بنا به نیاز در هر خدمت ، به‌طور‌ رسمی همکاری خود را با چهارسو آغاز کرده باشد.

1-4-2 متخصص فروشگاه : کاربری که به عنوان مسئول فروشگاه در چهارسو ثبت نام کرده است و پس از تکمیل فرم مشخصات محصولات خود می تواند فروشگاه خود را بوسیله اپلیکیشن خدمت رسان مدیریت کند . و محصولی را به فروش برساند .

۱-۵ سرویس : هرگونه خدمتی که توسط متخصصان به مشتری ارائه گردد.

۱-۶ خدمات چهارسو: خدماتی که چهارسو در راستای ارتباط مشتری و متخصص ارائه می‌­دهد.

۱-۷ حساب کاربری: شامل صفحه شخصی، نام کاربری و سابقه فعالیت کاربر، که پس از ثبت نام در اپلیکیشن چهارسو در اختیار کاربر قرار می­‌گیرد.

1-8 اعتبار : مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استاده از خدمات در اپلیکیشن  دارند .

۲- خدمات و سرویس‌ها

۲-۱ چهارسو مستقیماً هیچ‌گونه سرویسی ارائه نمی‌نماید، بلکه تنها ایجاد کننده پل ارتباطی بین مشتری و متخصصان جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. بدین معنا که متخصص میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص شدن متخصص می‌‌تواند درخواست خود انصراف دهد. بدین ‌وصف، هر سفارشی که در قالب چهارسو انجام می‌گردد ‌یک قرارداد مستقل مابین متخصص و مشتری بوده و خدمات چهارسو تنها زمینه‌ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و متخصص است.

۲-۲ چهارسو با پیگیری‌های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارش گذاری دارد. لیکن باید در نظر داشت، با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافقات چهارسو با کاربران، چهارسو هیچ‌گونه مسئولیتی- اعم از مدنی و کیفری- در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.

۲-۳ خدمات چهارسو شامل ارائه سهولت سفارش گذاری، پیشنهاد متخصصان خوش نام، ایجاد امکان مقایسه قیمت‌های پیشنهادی و شفافیت قیمت خواهد‌ بود.

۲-۴ چهارسو همواره در تلاش برای بهبود بخشی به خدمات خود و جلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگی‌ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیت‌ها را کاهش یا افزایش دهد و همچنین ممکن است یکی از سرویس‌ها را به‌طور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق در آورد. لذا ادامه استفاده‌‌ٔ کاربر از خدمات چهارسو به معنای پذیرش این تغییرات خواهد بود.

۳- امور مالی

۳-۱ دانلود، نصب و ثبت نام در نرم افزارهای چهارسو رایگان است و هزینه‌ای که محاسبه و از مشتری دریافت می‌‌‌گردد، تنها مشتمل بر بهای سرویس ارائه‌ شده توسط متخصص می‌­باشد. بدیهی است فراهم آوردن ملزومات این استفاده از جمله اینترنت مورد نیاز و سیستم­ های الکترونیکی هوشمند تماماً به عهده کاربر خواهد بود.

۳-۲ محاسبه هزینه بر اساس فهرست­ بهای توافق شده مشتری و متخصص خواهد بود. بدین معنا که سفارش مشتری همراه با فهرست­ بهای قیمت­‌های پیشنهادی چهارسو که بر اساس عرف بازار محاسبه شده است، برای متخصص ارسال می‌گردد. متخصصین می‌توانند با توجه به شرایط خود این قیمت را کاهش یا افزایش داده و پیشنهاد قیمت خود را برای مشتری ارسال نماید. مشتری پس از مشاهده چند پیشنهاد قیمت، بسته به نوع سرویس و مقایسه امتیاز متخصصین و قیمت‌­ها، از بین این متخصصان انتخاب نماید. پس از انتخاب مشتری فهرست­ بهای پیشنهادی متخصص قطعی شده و محاسبات بر اساس آن صورت خواهد پذیرفت. در این حالت، مشتری و متخصص، حق هرگونه اعمال تغییر و اعتراض در این خصوص، ولو به استناد خیارات را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید. لازم به ذکر است، قطعی بودن قیمت‌ها منوط به نهایی شدن سفارش و انتخاب متخصص مورد نظر در نرم‌افزار چهارسو است. در صورتی که مراحل سفارش طی شده اما نهایی کردن آن معلق بماند سفارش قابل انجام و پیگیری نخواهد بود.

۳-۳ پس از انجام هر سرویس متخصص ملزم به تنظیم فاکتور بر اساس فهرست بهای توافق شده در سفارش می‌باشد. لذا مشتری تنها موظف به پرداخت اجرت فاکتور ثبت شده بوده و کلیه پرداخت‌های خارج از چهارچوب فاکتور از جمله انعام و غیره اختیاری بوده از حمایت چهارسو خارج است. لازم به ذکر است هزینه کالاهای مصرفی خریداری شده برای ارائه سرویس توسط متخصص، باید به طور جداگانه و مطابق با فاکتور پرداخت گردد.

۳-۴ در صورت اشتباه مشتری در ارائه اطلاعات هنگام سفارش گذاری، سرویس دهنده می‌پذیرد که قبل از انجام خدمت ابتدا این موضوع را به مشتری متذکر گردد و از درخواست مابه‌التفاوت جداگانه از مشتری بدون هماهنگی جداً خودداری نماید. در این حالت، هر یک از مشتری و متخصص قادر به رد درخواست بوده در این حالت مشتری تنها موظف به پرداخت هزینهٔ ایاب و ذهاب خواهد بود.

تبصره: اگر متخصص بدون اطلاع به چهارسو یا مشتری اقدام به ارائه سرویس با هزینهٔ بالاتر نماید، حق دریافت هرگونه مابه‌التفاوت را از خود سلب می‌نماید.

۴- مالکیت معنوی

۴-۱ کلیه حقوق معنوی نرم‌افزارهای چهارسو، موارد وابسته به آن و هر آنچه بدان ملحق می‌گردد، مانند نام، علامت تجاری، خدمات ارائه‌شده تحت این نام و سایر موارد از جمله مالکیت فکری و معنوی آن متعلق به شرکت ذیتکو  بوده و هر گونه سوء استفاده از هر یک از موارد فوق قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت. لذا کاربران در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن بوده، تنها مجاز به استفاده‌ی محدود، غیر انحصاری و غیر قابل انتقال از خدمات چهارسو هستند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای چهارسو یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و … را به آن‌ها اعطا نماید.

4-2 دانلود نرم افزارهای چهارسو رایگان است. لذا هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق اجاره، فروش و به طور کلی انتقال نرم‌افزارهای چهارسو و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت.

4-3 اقدام کاربر برای دسترسی به هر یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ها‌ی مرتبط با سرورها، همچنین استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون برای دسترسی به کد سطح بالا یا زبان ماشین یا تلاش در راستای آن غیر مجاز بوده و تخلف محسوب می‌گردد و چهارسو مجاز به پیگیری‌های قانونی و برخورد با شخص خاطی خواهد بود.

4-4 تمامی متن‌ها، طرح‌های گرافیکی و کدهای به کار گرفته شده در چهارسو جزو اموال شرکت محسوب شده و استفاده از هرگونه  ابزار  جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات چهارسو توسط کاربران و یا هر شخص حقیقی و حقوقی غیر کاربر ممنوع بوده، چهارسو مجاز به جلوگیری از این اقدام و برخورد قانونی در این خصوص خواهد بود.

۵- شرایط استفاده کاربران از چهارسو

۵-۱ کاربر باید دارای صلاحیت قانونی و عقلی باشد. لذا داشتن حداقل ۱۸ سال تمام شمسی کاربر، به عنوان صلاحیت  قانونی، برای استفاده از چهارسو شرط است.

5-2 برای استفاده از خدمات اپلیکیشن  ، کاربر باید نام ، نام خانوادگی ، کد ملی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن چهارسو ثبت نماید.

۵-۲ در کلیه­‌ٔ مراحل استفاده از چهارسو، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.

۵-۳ کاربر می‌پذیرد تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت در وبسایت چهارسو به‌روزرسانی می‌گردد و یا از طریق پیامک، رایانامه، نرم‌افزارهای چهارسو و یا هر شیوه‌ی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات چهارسو و شرایط آن ارسال‌‌ می‌گردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از چهارسو به منزله‌ی اطلاع کامل و موافقت با موارد مذکور خواهد بود.

۵-۴ کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون دلیل، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده ی کاربر از خدمات چهارسو گردد.

5-6 کاربر متعهد می شود در حین ارائه خدمت از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی طرفین شود امتناع کنند.

5-7 کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، سلاح و یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران غیر مجاز است همراه داشته و یا بفروشد .

5-8 کاربر متهعد می شود از خدمات چهارسو به نحوی که باعث صدمه و ایجاد خسارت به متخصص و یا شرکت شود استفاده نکند . و در غیر این صورت جبران خسارات مالی و حقوقی برعهده  کاربر خواهد بود .

5-9  مشتری متعهد میشود که در زمان انجام خدمت ، متخصص را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران قرار ندهد .

5-10 کاربر متعهد به رعایت همه قوانین جمهوری اسلامی ایران ، شرعی ، عرفی ، اخلاقی و اجتماعی از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام انجام خدمت می باشد.

5-11 مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت ، مشخص شدن خدمت رسان و قبل از اعزام متخصص به محل انجام کار ، خدمت را لغو کند و ادامه دهد .

5-12 خدمات چهارسو ممکن است از طریق مشارکت با کارگزاری و شرکت های دیگر ارائه شود مانند خدمات پس از فروش محصولات مختلف ،  که چهارسو کنترلی بر انها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می پذیرد که این خدمات ، قوانین و مقررات مختص به خود را دارند .

5-13 مشتری می پذیرد که اسناد ، مدارک و اشیای قیمتی خود اعم از طلا ، ارز ، جواهرات و سایر اشیای ارزشمند را بدون مواظبت در معرض متخصص قرار ندهد و برنگهداری آنها نظارت کامل داشته باشد . و در صورت نقصان و یا مفقود شدن هیچ گونه مسئولتی متوجه چهارسو نخواهد بود .

5-14 خدمت رسان نیز می پذیرد که در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد .

5-15  درخصوص هرگونه خسارت جانی و یا مالی که در نتیجه اتفاقات حین اجرای خدمت توسط خدمت رسان یا مشتری رخ می دهد . چهرسو هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت .

5-16 چهارسو به دلایل مختلف با بعضی از خدمت رسان ها قطع همکاری می کند . به همین دلیل از هماهنگی مستقیم با خدمت رسان ها اجتناب کنید . در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از  ارتباط فقط متوجه ارتباط گیرندگان است و چهارسو هیچگونه مسئولیت و حمایت قانونی را برعهده نخواهد داشت

5-17 مشتری می پذیرد در برخی موارد هزینه خدمت به طور تقریبی از طرف خدمت رسان اعلام می شود و ممکن است با توجه به خدمت مد نظر و پس از بازدید به وی اعلام شود . لذا در صورت تایید مشتری ، اعتراضی نسبت به هزینه خدمت نمی تواند داشته باشد .

5-18 در مواردی که انجام خدمت نیاز به صرف قطعه و یا مصالح داشته باشد . هزینه موارد گفته شده جداگانه در فاکتور نهایی قید شده و دریافت می گردد .

5-19 متخصص فروشگاه موظف است در اولین فرصت سفارش کالای خود را بررسی و تایید نماید

5-20 متخصص فروشگاه موظف است سفارش کالای دریافتی را در زمان درخواستی مشتری تحویل هد

5-21 مشتری موظف است پس از تحویل کالا و اطمینان از سالم و صحیح بودن کالای خود ، کد تایید تحویل را به فروشنده اعلام نماید تا فرایند سفارش تکمیل شود

 

۶- حساب کاربری

۶-۱ استفاده از مجموعه چهارسو منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح ‌کننده حساب کاربری، باید نماینده قانونی شرکت باشد.

۶-۲ کاربر می‌پذیرد اطلاعات درخواست شده توسط چهارسو را به طور صحیح و دقیق ارئه نماید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به به‌روز‌رسانی آن‌ها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه عواقب ناشی از آن بر عهدهٔ خود کاربر خواهد بود.

۶-۳ هر کاربر با ثبت‌نام در چهارسو و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام داده های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۶-۴ مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌‌شود مطلقاً به‌عهدهٔ صاحب حساب کاربری است، در نتیجه کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار شخص دیگری قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. به علاوه ضروری است که در راستای ممانعت از سوء استفاده غیر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد.

6-5 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور بر عهده کاربر است . درصورت مفقودی و یا سرقت اطلاعات حساب کاربری ، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به شرکت اطلاع دهد . بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به شرکت انجام نشده باشد مسئولیت همه فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود به عهده کاربر خواهد بود .

تبصره: شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهد داشت.

6-6 چهارسو مجاز است در صورت صلاحدید پیش از استفاده کاربر از حساب کاربری برای اطمینان از صحت اطلاعات، کاربران را احراز هویت نماید.

تبصره: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در استفاده از حساب کاربری، اعم از تخطی از مفاد قرارداد حاضر و یا سایر قوانین موضوعه و یا نقض حقوق ثالث، علاوه بر انسداد حساب، کلیه اعتبار موجود در حساب کاربری وی به عنوان وجه التزام توسط چهارسو ضبط شده و کاربر حق هر گونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می‌نماید. موارد فوق چهارسو را از اقدام به پیگیری‌های قانونی لازم برای مقابله با فرد متخطی محروم نخواهد ساخت.

۶-۷ چهارسو  حق دارد ، حساب‌های کاربری که در مدت طولانی غیرفعال بوده و یا تأیید نشده‌اند را لغو نماید.

۶-۸ در راستای اطلاع‌رسانی اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه از جمله تخفیف‌ها، چهارسو اقدام به ارسال رایانامه و یا پیامک برای اعضا چهارسو می‌نماید. در صورتی که کاربر تمایلی به دریافت این پیام‌ها و یا رایانامه‌ها نداشته باشند قادر به لغو این موارد خواهد بود.

تبصره: در صورت اختلال در سرویس های اطلاع رسانی و یا مسدود ساختن این سرویس ها توسط کاربر ،  مسئولیتی متوجه شرکت نیست و کاربر حق اعتراض در این مورد را از خود سلب می‌نماید.

۶-۹ در صورتی که کاربر ، اقدام به بستن و  یا خروج از حساب کاربری خود نماید  حساب وی از طرف چهارسو مسدود خواهد گردید. لیکن برخی اطلاعات مانند تراکنش‌های مالی  به دلایل قانونی قابل حذف نیست و در چهارسو باقی خواهد ماند.

۷- تخفیف

۷-۱ هنگام استفاده از طرح های تشویقی و یا کد های تخفیف لازم  است کاربر شرایط استفاده از هر تخفیف و یا طرح‌های تشویقی را به صورت مجزا مطالعه کرده و تاریخ انقضای هر تخفیف را بررسی نماید. در صورت کوتاهی و اشتباه کاربر در استفاده از طرح‌های تخفیفی چهارسو مسئول نخواهد بود.

۷-۲ تا زمانی که تخفیف مذکور به طور صحیح و کامل اعمال نشده باشد، انقضا و تغییر آن از طرف چهارسو ممکن می‌باشد.

۷-۳ کاربر می‌‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی، برای استفاده‌ی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می‌‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید.

7-4 کاربر می پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن که ممکن است در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانکی و یا وارد کردن کدهای تخفیف که اپلیکیشن در اختیار او قرار داده باشد ، فقط برای استاده از خدمات  اپلیکیشن قابل استفاده است و امکان دریافت وجه به صورت نقد وجود ندارد.

۸- اطلاعات

۸-۱ با توجه به ماهیت خدمات چهارسو، کاربر می‌پذیرد که اطلاعات لازم از جمله آدرس و شماره تماس معتبر و سایر اطلاعاتی که برای تکمیل ارائه خدمات ضروری باشد را، با علم به این موضوع که برخی از این اطلاعات در اختیار متخصص و یا مشتری مخاطب سفارش قرار خواهد گرفت، با رضایت کامل در اختیار چهارسو قرار دهد.

۸-۲ کاربر می‌پذیرد که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجه‌ی استفاده از خدمات چهارسو کسب نموده است استفاده نکند و از ذخیره‌ی این اطلاعات به هر شکل اجتناب نماید. هر گونه استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از اطلاعات مذکور که از محدوده اهداف و خدمات چهارسو خارج باشد، تخطی محسوب شده مسئولیت آن تماماً به عهدهٔ فرد خاطی بود است و حق پیگیری از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قضایی ذی‌صلاح را برای چهارسو ایجاد می‌کند.

۹- ثبت سفارش

۹-۱ برای استفاده از خدمات چهارسو، مشتری باید در اپلیکشن مشتری ثبت نام کرده و سفارش خود را نهایی نماید. در صورتی که نهایی شدن سفارش معلق بماند، سفارش به چهارسو ابلاغ نشده و چهارسو قادر به انجام خدمت نخواهد بود.

۹-۲ هر سفارش مشتری در قالب یک مناقصه کوچک درآمده و مشتری باید برای نهایی کردن سفارش خود از میان چند پیشنهاد ، یکی از متخصصان را برگزیند.

۹-۳ مشتری موظف است کلیهٔ اطلاعات خاص، از جمله خرابی بخشی از کالایی که خدمت بر آن صورت می‌پذیرد، عتیقه بودن و یا هر توضیحی که ممکن است در تصمیم متخصص برای قبول یا رد خدمت تأثیرگذار باشد را در بخش توضیحات ذکر نماید. توافق شفاهی مشتری با متخصص به هیچ وجه قابل پیگیری توسط چهارسو نخواهد بود.

تبصره: در صورتی که مشتری در خصوص بیان این موارد کوتاهی نماید کلیهٔ خسارات احتمالی از جمله هزینه‌ای که متخصص برای کارشناسی متحمل خواهد شد به عهده وی خواهد بود.

۹-۴ پس از توافقات نهایی ،  مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانی‌ که در درخواست سرویس ثبت شده ‌است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود هزینه ایاب و ذهاب متخصص به اضافه هزینه عر ف ساعت کاری خدمت رسان را از اعتبار مشتری  کسر یا  وصول نماید. وصول این مبلغ، مانع  اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری خاطی نخواهد بود.

۹-۵ مشتری موظف است هزینه‌ی سرویس را به یکی از روش‌های مذکور در اپلیکیشن چهارسو و با در نظر گرفتن کلیه مقرراتی که در بخش مالی و تخفیف آورده شده است، پرداخت نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پرداخت کاربران می‌توانند با پشتیبانی چهارسو تماس بگیرند.

۹-۶ در صورت لغو سفارش پس از منقضی شدن فرصت لغو، در صورت انجام شدن بخشی از سفارش از جمله ارسال متخصص و غیره  خسارات مربوط به هزینه‌ی فرصت و زمان از دست رفته متخصص  ، در حد متعارف به منظور حمایت  از متخصص از مشتری اخذ خواهد شد.

تبصره: لغو سفارش و استرداد هزینه‌ها پس از خدمت‌رسانی ممکن نبوده و مشتری موظف به پرداخت هزینه‌ها می‌باشد.

۹-۷ ثبت سؤال، نظر و یا پیشنهادات مشتریان در خصوص خدمات ارائه‌شده امکان‌پذیر است.در این باب رعایت کامل ادب و نزاکت، شئونات اسلامی و عرف جامعه الزامی است. لذا چهارسو مخیر  است ضمن حفظ محتوای اصلی، کلیهٔ نظرات غیر مرتبط به خدمات از جمله تبلیغ له یا علیه دیگر متخصص‌ها، تبلیغ سایر فعالیت‌ها، اطلاعات و درخواست‌های شخصی و نظراتی که با اخلاق حسنه و شئونات اسلامی و قوانین موضوعه و قرارداد حاضر در تضاد باشند را حذف نماید.

تبصره:  نمایش نظرات کاربران در به هیچ وجه به معنی تأیید فنی چهارسو درباره محتویات نظر نیست.

۹-۸ با توجه به ماهیت سرویس‌ها، پس از گذر زمان طولانی از انجام سرویس، امکان کارشناسی و راستی آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهد رفت، لذا مشتری متعهد می‌گردد در صورت بروز مشکلات احتمالی این موارد را حداکثر طی دو هفته تقویمی به چهارسو اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت مشتری و اسقاط کلیه دعاوی آتی وی در این خصوص خواهد بود.

9-9  در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن ، پرداخت را انجام ندهد شرکت حق دارد مبلغ  نهایی خدمت را از اعتبار کاربر کسر نماید .

9-10 پرداخت هرگونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار ، کمک بلاعوض و یا قرض به اختیار شخصی مشتری بوده و چهارسو به هیچ عنوان این موارد را تایید و یا تشویق نمی کند .

9-11 درخواست خدمت بدون حضور مشتری و یا وکیل ایشان ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن این بند ، تمامی عواقب و مسئولیت های ناشی از این تخلف بر عهده  مشتری و خدمت رسان خواهد بود.

قواعد اختصاصی

۱۰- آزمایشگاه

10-1 کاربر می‌پذیرد که در روند انجام خدمات آزمایشی و پزشکی  کلیه قوانین حاکم بر این فرایند علی‌الخصوص قوانین مربوط به بیمه را رعایت نماید. لذا در هنگام ثبت سفارش تطابق هویت کاربر با نسخه و در فترچه بیمه الزامی بوده و در صورت عدم تطابق، نمونه‌گیر مجاز خواهد بود از انجام نمونه‌گیری خودداری نموده و پس از اخذ هزینه ایاب و ذهاب، محل را ترک نماید.

10-2 نمونه‌گیر موظف به احراز هویت کاربر و تطابق هویت با دفترچه ارائه‌شده می‌باشد، لذا هر‌گونه تخلف از این بند صرفاً به عهده کاربر و نمونه‌گیر خواهد بود.

۱۱- خدمات سلامت و زیبایی

۱۱-۱ سرویس سلامت و زیبایی ارائه‌شده در این مجموعه، در قالب قوانین جمهوری اسلامی بوده و با توجه به ماهیت فعالیت، خدمات دارای دسته‌بندی ویژه بانوان و آقایان می‌باشد و سفارش گذاری برای هر خدمت تنها با در نظر گرفتن این موضوع امکان‌پذیر است. لذا کاربر اقرار می‌نماید که با ایجاد سفارش در چهارسو این بند را به‌طور کامل مطالعه نموده و نسبت به این امر آگاهی کامل دارد.

۱۱-۲ با توجه به ماهیت این سرویس، برای حفظ هر چه بیشتر مشتریان و متخصصان، ارائه کد ملی مشتری و تعیین جنسیت در هنگام ثبت سفارش الزامی است. لازم به ذکر است اطلاعات شما نزد این مجموعه محفوظ بوده و در اختیار متخصص و افراد ثالث قرار نخواهد گرفت.

۱۱-۳ عدم رعایت مقررات این سرویس، به معنای تخلف بوده و مشتری و متخصص خاطی، در سامانه  غیر فعال خواهند گردید. این امر نافی حق شرکت مبنی بر سایر پیگیری‌های قانونی نخواهد بود.

۱۲- حقوق و تعهدات شرکت

۱۲-۱ چهارسو متعهد به اجرای قوانین جمهوری اسلامی در کلیهٔ فعالیت‌­های خود خواهد بود.

12-2 شرکت نهایت سعی خود را در خصوص ارتقای کیفیت و سرعت خدمات چهارسو خواهد نمود. لیکن عواملی چند از جمله سرعت اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند مورد استفاده کاربر بر کیفیت خدمات چهارسو تأثیر مستقیم دارد. لذا برای استفاده ایده­ آل از خدمات مذکور، بهتر است از مرورگرهای به‌روز شده و اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند با سرعت متعارف استفاده نمایید.

تبصره: شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن اپلیکیشن چهارسو را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

12-3 شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجه‌ی استفاده‌ی مستقیم  کاربران از خدمات چهارسو در نرم‌افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود.

12-4 در راستای ایجاد بستر شفاف برای کاربر، ممکن است شرکت به کاربران اجازه ‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای چهارسو منتشر کنند.  کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای چهارسو اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیر قابل رجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار می‌‌کند.

12-5 شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌‌شده در اپلیکشین چهارسو را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات چهارسو استفاده نماید.

12-6 چهارسو کلیه اطلاعات فنی را که کاربران مشاهده می­‌کنند ردیابی می­‌کند تا به این ترتیب، قادر به تعیین محبوبیت خدمات و بالا بردن کیفیت خدمات چهارسو باشد. این اطلاعات در محتویات تبلیغاتی درون سایت یا عملکرد بهتر سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

12-7 شرکت کلیه تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را در همین صفحه به‌روزرسانی نماید.

12-8 چهارسو متعهد می­‌گردد پیش از توقف ارائه خدمات، کلیه سفارش‌‏های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش‌‏ گیری را پردازش و نهایی نماید. حق قطع ارائه کلیه و یا بخشی خدمات بدون اطلاع قبلی، برای چهارسو محفوظ است.

12-9 شرکت متعهد می­‌گردد کلیهٔ نظرات و سؤالاتی که با توجه به مفاد این قرارداد ثبت‌شده باشد را، فارغ از بار مثبت و یا منفی آن، بررسی نماید .

12-10 شرکت متعهد می­‌گردد به مشکلات احتمالی اعلام‌شده توسط کاربران در خصوص سفارشات و پرداخت‌ها در اسرع وقت رسیدگی نموده و سعی بر رفع مشکلات مذکور نماید.

تبصره: اعلام مشکلات مذکور تنها توسط کاربر و با همان نام کاربری که سفارش صورت گرفته است، ممکن خواهد بود. در صورتی که نیاز به استرداد وجه باشد استرداد با احراز هویت کاربر و تطابق آن با شماره حساب و یا کارت واریزی صورت خواهد پذیرفت.

‌12-11 هدف اصلی چهارسو جلب رضایت مشتری است. لیکن در بعضی مواقع در راستای ارائه خدمات ممکن است به دلیل اتفاقات غیرمترقبه و خارج از اختیار چهارسو، از جمله شرایط اضطراری و فورس ماژور، قطع سراسری شبکه­‌های ارتباطی، قطع برق، بسته شدن مسیر و …. در ارائه خدمات اخلال ایجادشده و یا سفارشات ثبت شده لغو گردد. در این حالت تمام تلاش چهارسو به جایگزینی متخصص مربوطه با متخصص­‌های مشابه خواهد بود.

12-12 چهارسو حق عدم سرویس‌دهی به کاربران را برای خود محفوظ می‌دارد.

12-13 چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از چهارسو با مشکلی مواجه شوند می توانند از طریق بخش ارسال پیشنهادات و انتقادات در اپلیکیشن و سایت و یا از طریق تمای با بخش پشتیبانی پیگیر رفع مشکل خود باشند

۱۳ حل اختلاف

۱۳-۱ مشتری و متخصص می‌پذیرند که در صورت بروز هرگونه مشکل درنهایت آرامش و به دور از هرگونه تشنج مشکل مربوطه را با صلح و سازش و از طریق مذاکره حل نمایند. در صورتی که رفع مشکل از این طریق امکان‌پذیر نبود هر یک از طرفین می‌توانند شکایت خود را به چهارسو ابلاغ نماید. در این حالت چهارسو با توجه به مستندات، نظر کارشناس و با در نظر گرفتن قوانین، رأی صادر می‌نماید.تبصره: مشتری و متخصص می‌پذیرند رأی چهارسو در این خصوص نهایی بوده و برای طرفین الزام‌آور است.

۱۳-۲ در صورت بروز اختلاف بین کاربران و چهارسو، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را به‌صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف به هیئت داوری مرضی‌الطرفین ارجاع داده خواهد شد.

۱۳-۳ کلیهٔ قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهد بود.

۱۳-۴ این مقررات بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر و چهارسو حاکم بوده و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی کاربر را در این خصوص بلا اعتبار می‌سازد.

۱۳-۵ استفاده از تارنما و اپلیکیشن چهارسو و طی کردن مراحل ثبت سفارش، به منزله‌ی مطالعه، آگاهی کامل و قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. صرف استفاده کاربر از خدمات چهارسو و ثبت سفارش مجدد، در حکم اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول تغییرات تلقی می‌‌گردد. لذا ضروری است پیش از استفاده از چهارسو، این موارد را به‌دقت مطالعه فرمایید.

فهرست